dinsdag 9 oktober 2012

7/10 30e Mondriaanrun

Het besluit om toch nog een korte wedstrijd dit weekend te lopen kwam eigenlijk pas een paar dagen van te voren. De keuze viel daarom op de korte versie van de 30e Mondriaanrun die eigenlijk als tempotraining moest dienen en testje voor de Keulen Marathon op 14/10.
Zonder echte doelstelling startte ik dus op de ruime 5 km. die druk bezet was. Het geaccidenteerde en bochtige parcours staat bekend als niet snel. Daarbij kwam ook nog een herfstzonnetje waardoor het toch plosteling wat broeierig aanvoelde. Kortom het was toch nog werken geblazen. Met 11 min. laag na de eerste doorkomst lag ik toch lekker in de race en kon het tempo in de tweede ronde ook goed vasthouden. Het verval in de tweede ronde hield zich met een kleine halve minuut binnen de perken en kon ik terugblikken op een gelijkmatig gelopen wedstrijd. Met 22:37 als eindtijd en de 1e plaats in mijn categorie was ik dan ook weer tevreden.