maandag 15 oktober 2012

14/10 Köln Marathon... half werk

Mocht ik tot nu toe terugkijken op een lekker loopjaar 2012, helaas is mijn 4e Marathon dit jaar de mist in gegaan. Wat er fout ging is mij niet helemaal duidelijk, maar de voorbereiding op zich liep goed. Zelfs 4 dagen voor de Marathon heb ik deze keer rust genomen, maar dit mocht niet baten. Misschien was ik toch iets te optimistisch gekleed, hoewel ik het voor de start helemaal niet koud had. En ja, ook de bietensapkuur deze keer weer, leverde helemaal niets op. De motivatie na 5 km. was al ver weg en ik probeerde vanaf toen maar op tempo 5 te gaan lopen. Bij 10 zat ik net onder de 50 min. en wist dat het gestelde doel om op 1:35 bij HM door te komen, niet ging lukken. Ik voelde me steeds stijver en het ging allesbehalve soepel. De keuze bij 21 was dus snel gemaakt, of helemaal kapot gaan of gewoon de rest van het jaar lekker kunnen blijven lopen. Het is even zuur, maar ik heb er nu al geen spijt meer van. Volgend jaar is een nieuw jaar met nieuwe doelen.