maandag 11 juni 2012

10/6 10. Kitzenhauslauf... Stilte na de storm

Aan het onstuimige weer van de afgelopen dagen was gelukkig een eind gekomen en was het vandaag prima weer met een heerlijk zonnetje. Op de agenda stond vandaag de 10e Kitzenhauslauf in Aachen-Hahn. Deze mooie wedstrijd in het vooreifel gebied staat al sinds jaren bekend als een van de gezelligste en prima georganiseerde hardloopevenementen. Het was er dan ook weer zeer druk. Samen met René nam ik deel aan de 10 km. Op het tamelijk geaccidenteerd parcours, dat voor 70% over bospaden voert, was het weer genieten vandaag. Zelf hield ik de regelmaat er goed in en probeerde het tempo vast te houden. Afgezien van de eerste 2 klimkilometers, lukte het aardig om constant te lopen. René hield meer van het jojo-werk, maar we bleven uiteindelijk dicht bijelkaar. Met de eindtijd van 44:17 was ik welliswaar een paar seconden langzamer als vorig jaar, maar aan de finish had ik een lekker loopgevoel eraan over gehouden. En ja, ook deze keer weer, net als vorig jaar, startnummer 777 en 7e in mijn categorie.