zaterdag 7 januari 2012

7/1 37. Gillrather Crosslauf... het jaar van de progressie

Onder prima weersomstandigheden werd vandaag weer de 37e Gillrather Crosslauf gelopen. De eerste wedstrijd dit jaar, tevens de eerste in de M55 voor mij. Het vorig jaar werd al in Aken mooi afgesloten, dus beginnen we in het nieuwe jaar weer met deze traditionele crossloop. Het jaar 2012 wordt dan ook gestart als "jaar van de progressie, ondanks de recessie".
Veel STB-ers waren er weer op deze kleinschalige wedstrijd. Na aankomst ter plekke nog even wat handjes schudden. Ook STB jubilaris Jos, tevens hoffotograaf, was weer aanwezig.
We maken ons langzaam gereed voor de start en gaan wat inlopen. Ik loop in korte broek en singletje en iedereen verklaart me een beetje voor gek. Toch heb ik het niet koud en bij 10 gr. is het best lekker in het bos. We starten om 15:00 u. en ik loop meteen lekker. De nieuwe Salomon crossschoen (XT Wings 2) doen perfect dienst. Bochten en modderachtige stukken lopen comfortabel. De eerste ronde lopen René, Paul en ik nagenoeg bijelkaar. Bij het 4 km. punt ga ik René voorbij en gaan we even later de tweede ronde in en blijft mijn tempo nagenoeg constant. Paul versnelt nu iets en René valt iets terug. Ik draai lekker en kijk bij 8 km op mijn klokje. Een lage 40-er moet erin zitten. Gelukkig gaat het laatste stuk lekker vals plat omlaag en kan ik nog iets aanzetten. Met 40:27 passeer ik de finish en ben daarmee tevreden bij de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar. Een mooie prestatie werd geleverd door Erik Haakma die 3e overall werd. Onder het genot van een drankje in de kantine werd de prijsuitreiking bijgewoond en konden we de prijzen en urkunden in ontvangst nemen. Met een gedeelde 2e plaats mochten René en ik bij thuiskomst onze vrouwtjes verrassen en konden we gaan cockerellen.