zondag 15 januari 2012

15/1 26e Annendaalloop... niemand die mij wil hazen

In Postert was het vandaag weer tijd voor de Annendaalloop. De 26e keer inmiddels op deze mooie zonnige winterdag. Hoewel van de winter tot nog toe niet veel valt te merken, was het toch aardig frisjes vanochtend. Veel zonneschijn en nauwelijks wind zorgden echter voor prima loopomstandigheden. Voor mij was het de 12e keer dat ik hier de halve Marathon liep en had mij tot doel gesteld om onder de 1:30 te lopen. Helaas mocht dat niet lukken, maar uiteindelijk was ik toch wel tevreden met de eindtijd. De laatste keer dat ik hier de halve heb gelopen is inmiddels alweer 3 jaar geleden. De Annendaalloop is zoals altijd een favoriete loop voor veel STB-ers, die weer in groten getale aanwezig waren.
Het startschot valt zoals gebruikelijk om 11:00 u. en de kwart en halve Marathon startten gezamenlijk. Pierre liep de kwart en ik moest dus twee rondjes. De eerste kilometers lopen Paul Jacobs, John Haan en ik redelijk vlak bij elkaar. Maar vanaf het 5 km. punt valt de groep uiteen en loop ik alleen. Niemand in de buurt die mijn tempo loopt, dus maar alleen door. De lange weg richting Mariahoop verlaten we nu en gaan rechtsaf. Bij de eerste drankpost een slok warme thee en we gaan weer terug richting Posterholt. De doorkomsttijd bij 10,5 km bedroeg 45 min. en ik wist nu dat het moeilijk zou worden om mijn doel te halen. Voor de tweede keer de lange weg richting Mariahoop en ik passeer het 15 km. punt in 1:05. Plotseling komt Inge van Bergen uit de bosjes. Ha gelukkig, een leuk haasje voor de laatste kilometers dacht ik. Jammer dan, we lopen een paar honderd meter samen, maar ik kan toch niet bij haar blijven. Dus maar weer alleen sjravelen. De laatste kilometers breken aan en ik moet zeggen dat de laatste 4 km deze keer behoorlijk zwaar waren. De laatste 500 m. op de Heerbaan leek wel 1 km en er kwam geen einde aan. Toch nog even op de tanden bijten en uiteindelijk passeer ik de finish in 1:33.
Het volgende HM doel wordt Venlo en er moet nog flink wat aan geschaafd worden heb ik vandaag gemerkt, de winterspeck muss weg.