maandag 7 november 2011

6/11 15. Rursee Lauf (16,5 km)

Het eerste weekend van november staat Einruhr altijd in het teken van de Rursee Marathon. Deze keer de 15e editie. Nadat ik de afgelopen zes jaar hier telkens de Marathon heb gelopen, moest ik het vandaag doen met de korte afstand over 16,5 km. Immers had ik de Frankfurt Marathon van vorige week nog in de benen. Het werd daarom dus ook maar een veredelde duurloop. Hoe mooi deze omgeving in de herfst is, heb ik al vaker geschreven, maar deze keer was het wel erg bijzonder. Als ik niet wist dat we weer in november zitten, zou ik haast gedacht hebben dat het lente is. Onder een heerlijke voorjaarszon vond namelijk het hele gebeuren plaats en zelfs de plezierboot op de Rursee draaide nog zijn rondjes. Dit hebben we nooit eerder meegemaakt.
De wedstrijd werd om 11:00 u. gestart en kende een groot deelnemersveld. Voor mij was het zoals gezegd alleen maar een veredelde tempoduurloop en voelde ik toch wat stijve benen na het lange werk in Frankfurt. De eindtijd interesseerde me sowieso niet zoveel, maar met de 1:19 was ik op zich wel tevreden. Het was vooral ook even genieten van de omgeving en het prachtige weer. En uiteraard hebben we ook nog even een terrasje gepikt onder het genot van kaffee und kuchen.