zondag 20 november 2011

19/11 18. Rurbrückenlauf Linnich... mag het ietsje meer zijn?

De 18e Rurbrückenlauf in Linnich was vandaag mijn alternatief voor een gemiste tempoduurloop afgelopen week. Omdat ik helaas ook de 7-heuvelenloop in Nijmegen heb moeten afzeggen i.v.m. andere verplichtingen, kwam dit toch wel goed uit. Lekker kort in de buurt, uitstekende weersomstandigheden en ook nog een pupil uit mijn renstal die ik kon laten kennismaken met een mooie loop door de natuur. In de middaguren vertrok ik samen met Leo naar het duutsch. Via Puffendorf met enkele zeer mooie architectonische gebouwen voorzien van  felle kleuren, prachtige geveltekeningen en neonverlichting kwamen we geheel opgehitst ter plaatse en konden nog even wat babbelen met een paar bekenden. Na ons te hebben omgekleed, gaan we even wat inlopen en wat rekken en strekken. Dan naar de startplaats, het is nog steeds niet duidelijk hoe lang het parcours is, de een zegt 3 rondjes, de ander 2. Enfin, ik ga maar uit van het worstcase scenario, dus hetzelfde als vorig jaar (13,6km). Om 15:00 u. valt het startschot en kan ik mijn tempo direct goed vinden, hoewel er van die malloten zijn die zigzaggend voor gevaarlijke situaties zorgen. De eerste ronde gaat goed en loop ik een tijdje met Bianca, maar ik weet nog steeds niet welke afstand we eigenlijk moeten. Zijn het 10km, 11,4km of 12km.... ??? Na bij Floßdorf de brug gepasseerd te hebben, weet ik nu dat het hetzelfde parcours zou moeten zijn als vorig jaar, dus 13,6 km! Ik vat nu het plan om mijn tijd van vorig in ieder geval proberen te verbeteren. We gaan de tweede ronde in en ik voel me prima. Even een slokje bij de drankpost en we passeren het 7km punt. Ik kan het tempo lekker vast houden en ik kijk bij 10km op mijn klok, gem. tempo 4:18, dat moet lukken vandaag. Dan volgt het 12km punt en zit ik op 52 min. Nog ruim 1,5 km te gaan. Het laatste stuk is gelukkig verhard en gaat het over het voetpad richting finish. Peter staat weer paraat met zijn fotokanon en ik passeer de finish in 58:57. Een mooie tempoloop zit er weer op en daarmee mijn 499e wedstrijd. Volgende week in Ell een klein jubileum dus.