zaterdag 27 november 2010

27/11 22e Halve Marathon Ell

Onder heerlijke winterse omstandigheden, een lekker zonnetje en net rond het vriespunt, werd vandaag de 22e halve Marathon van Ell gelopen. Ieder jaar prima georganiseerd door de Grenslaupers uit Stramproy met een grote opkomst bij dit mooi landelijk hardloopevenement. Samen met de fam. van Haaren en Pierre toog ik richting Ell. Bij aankomst in café de Prairie werd uiteraard eerst een kop koffie genuttigd en al snel volgden nog meerdere STB-ers. Uiteindelijk waren we weer met een flinke groep aan de start op de verschillende afstanden. Zelf liep ik de halve Marathon en had mij als doel gesteld om rond de 1:35 te willen finishen. Na een korte warming-up en enkele rekoefeningen, werd om 11:00 u. het startschot gelost. De tussenkomst bij het 5 km. punt op de Palmersheideweg bedraagt 21:20 en lig hiermee al iets voor op mijn schema. In Ell aangekomen, gaat het even door de bebouwde kom en hier is het 10 km. punt. Tussentijd hier 43:40 en heb hier een minuutje verval, maar lig nog steeds voor op het schema. Dan gaan we de tweede ronde in en lopen weer richting Swartbroek. Het open weer en een lekker zonnetje maken het zeer aangenaam en de motor draait lekker. Bij de drankpost wordt even een bekertje warme thee geslurpt en het gaat nu richting 15 km. punt, tussentijd hier 1:05 en ik heb weer 1 min. ingelopen op de vorige 5km. ronde. Nu wordt het langzaam aftellen en gaat het terug naar Ell en op naar de finish. Bij 20 km. zit ik op 1:28 en weet nu dat me niets meer kan gebeuren. Ik passeer nog enkele lopers die me een paar kilometer eerder voorbij gingen en ga nog even versnellen. Nog even het lange rechte stuk richting finish en op 1:33:05 passeer ik de finishstreep en was daarmee ruim 2 min. sneller als twee jaar geleden.