zaterdag 20 november 2010

20/11 Das blaue Wunder von Linnich a/d Rur

Wat doe je als je denkt om op een zaterdagmiddag eens lekker een 11 km wedstrijdje te gaan lopen en bij aankomst blijkt dat het parcours is veranderd naar 13,4 km? Omdraaien en maar niet starten? Bij dit mooie herfstweer? Nee dus, die 2,4 km meer nemen we gewoon op de koop toe.
In Linnich had men het weer voor elkaar gekregen. De oude lus en de nieuwe lus van vorig jaar samenvoegen en dan 2 keer Rur-op-Rur-af.
Samen met Claudia en Pierre naam ik weer deel aan deze mooie herfstachtige wedstrijd met nogal wat cross elementen in de vorm van modder, veel onverharde stukken en hobbelpaadjes. Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat ik me ingesteld had op het bekende oude parcours van 11,4 km en was het ook voor mij dus een verrassing dat het parcours weer was gewijzigd. Maar goed dat mag de pret niet drukken en dus maken we er maar een lekkere tempotraining van. Langs de Rur was het onder de mooie weersomstandigheden lekker om te lopen. Een beetje fris, maar toch loop je door de omringende bebossing redelijk windvrij. Gestart werd om 15:00 en ik ging maar eens niet vooraan bij de startstreep staan. Eerst even mijn tempo zoeken in de eerste kilometer en daarna gaat het even over geaccidenteerd terrein richting Rurdorf voorbij aan de waterval. Gelukkig was ik van te voren naar de WC geweest. Dan gaat het richting Flosdorf waar het keerpunt is in de lus. Even de korte stijging bij de brug en dan vervolgens terug over de links-Rurische. Rechts zie ik Claudia en even later ook Pierre. Dan gaat het weer terug naar Linnich en komen we weer voorbij het startpunt voor de tweede ronde. Het tempo blijft nagenoeg constant en ik reken even of mijn eindtijd binnen het uur kan blijven. Moet lukken dacht ik, want ik ging uit van 13,4 km. Helaas dus niet. Net 3 sec. boven het uur klok ik aan de finish en zag dat de afstand volgens mijn Garmin 13,65 bedroeg.
Ons STB blaue Wunder Claudia liep ook een prima gelijkmatige wedstrijd en was heel tevreden met haar mooie eindtijd. En ze heeft de goede instelling. Normaal willen mannen niet door vrouwen worden ingehaald, maar zij wil ook niet door vrouwen worden ingehaald. Dat beloofd nog wat voor de toekomst. Ook Pierre kon terugblikken op een lekker gelopen wedstrijd. Volgende week Ell.