zondag 1 augustus 2010

31/7 10 von Dürwiss... nieuwe functie als pacer

Zaterdag 31 juli was het weer eens tijd voor een snelle stratenloop, de 10 van Dürwiss. Nadat ik de afgelopen dagen last had van een lichte verkoudheid, ging ik eigenlijk met gemengde gevoelens naar het dorpje aan de Blausteinsee bij Eschweiler. Van te voren werd even bijgepraat met Silke, Markus en Alexandra en was de winnares bij de dames al min of meer bekend. Nadat we voor de start nog even mochten genieten van het Kaiserquartett van Joseph Haydn (Knöchel Verzeignis 76, nr. 3), werden een kleine 600 deelnemers om 19:30 u. weggeschoten. Ik kon meteen vanaf het begin een gelijkmatig tempo draaien en gelukkig had ik geen last ademhalingsmoeilijkheden bij de lichte verkoudheid. De eerste ronde zie ik Alexandra op ca. 100 m. voor me en probeer bij haar te komen. Dat lukt in de tweede ronde en vanaf nu lopen we meer dan 3 ronden samen en geef een strak tempo aan. In de 4e en 5e ronde halen we nog heel wat lopers in en dubbelen nog veel langzamere lopers. De laatste kilometer moet ik lossen en kan Alexandra nog even versnellen, mooie prestatie van haar. De stemming langs het parcours is als vanouds met veel aanmoedigingen en muziek. Uiteindelijk passeer ik de finishstreep in 42:01 op deze ruime 10 km. (Op mijn Garmin bij 10 km. exact 41:00). Ik moet zeggen dat nieuwe rol als pacer mij prima bevalt de laatste tijd. En dan gaan we ons nu langzaam voorbereiden op het lange werk in Monschau volgende week. Daarna is het vakantietijd.