zondag 15 augustus 2010

14/8 7. Rur-Wurm Lauf Unterbruch

Vorig jaar was het mijn eerste kennismaking met dit vlakke parcours, hetgeen toen goed in de smaak viel. Dus dit jaar samen met nog wat STB-ers weer van de partij. Het weer was enigszins benauwd, maar op zich een lekkere temperatuur. Iwan was de chauffeur deze keer en samen met Leo en Pierre, vertrokken we op tijd richting Heinsberg. Na het afhalen van de startnummers werd eerst even de binnenkomst van de deelnemers aan de 5 km gekeken en Cor binnen gewaved. Daarna was het tijd om ons om te kleden en voor te bereiden op de start van de hoofdloop over 14,1 km oftewel 1/3 Marathon. Nog even de nodige hilariteit verwerken over mijn nieuwe outfit en we kunnen even later aan de bak. Het startschot valt om 18:30 u. en we lopen eerst een kleine ronde door het dorp. Dan gaat het al snel de velden in en lopen we langs de Worm. Ik loop de eerste 5 km. bij het groepje met Sjef Geitz en Claudia Leschnik. Ik zit niet alleen strak in mijn pak, maar ook strak in het tempo. Het geeft een super goed gevoel als je een week na de Marathon, lekker tempo kunt draaien. We zitten bij 10 km. en de tussentijd nu exact 42 min. Even snel rekenen, 18 min. voor nog 4 km, onder het uur zou kunnen lukken. Helaas gaat dat net niet lukken, want de laatste kilometers over grindpaden trekken zich nog behoorlijk lang en heb ik toch nog wat verval. Maar met de eindtijd van 1:00:32 was ik ruim 2 min. sneller dan vorig jaar. En een week na de Monschau Marathon mag ik daarmee zeker tevreden zijn.