woensdag 28 oktober 2009

31/10 Zoete inval...

Na een zeurende hamstring na de rustige duurloop afgelopen woensdag, was het nog niet helemaal zeker of ik vandaag wel in Düsseldorf zou starten. Echter de ingelaste massagebehandelingen op donderdag en vrijdag, gaven me zaterdagochtend toch een redelijk goed gevoel. Het voelde nog wel wat stijfjes aan, maar na een goede warming-up en veel rekoefeningen voelde het spul toch weer enigszins soepel aan. Om 15:00 startte de 5 km. wedstrijd en ik was even na tweeën in Düsseldorf. De 38e DSD Ostparklauf is een plaatselijk rondje door de wijk nabij de METRO-group. Gestart werd even buiten het sportpark van de DSD en de finish was op de kunststof atletiekbaan. Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat in Duitsland niet alleen ieder gehucht, maar ook iedere wijk van een grote stad, over atletiekaccomodatie kan beschikken waar je je vingers aan kunt aflikken.
Goed, dan even naar de wedstrijd. Volgens de informatie in de folder zou het een snel en vlak parcours zijn en goed voor een PR. Niets was echter minder waar, want het was toch een beetje verraderlijk, zo waren er nogal wat grindpaden door het park, tamelijk veel bochten en ook enkele ondertunnelingen bij het aan het parcours parallel lopend spoor. Bovendien stond er toch een vals windje. Nee, ik zoek geen excuus, maar met de tijd van net 20 min. was ik toch tevreden en blij dat mijn hamstring het heeft gehouden. Overigens de organisatie van deze wedstrijd vond ik zelf nogal zeer matig, zachtjes uitgedrukt. Niet alleen het inschrijfgeld bij vooraanmelding van 7 euro was aan de hoge kant, ook de verzorging met drankposten liet zeer te wensen over. Deze wedstrijd staat dus in ieder geval niet in mijn lijstje van aanraders.
Zo komende week wordt het dan rusten en voorbereiden op het langere werk aan de Rursee volgende week zondag. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.