woensdag 21 oktober 2009

25/10 Stadsloop Kerkrade

Einde zomertijd, begin van de echte herfstperiode. Toch was het vanochtend in het centrum van de metropoolstad Kerkrade eigenlijk een beetje voorjaarsweer. In de middagzon liep het kwik zelfs op tot 17 graden en kostten de laatste kilometers nog de nodige zweetdruppels. Om 12:30 werd gestart op de markt en werd eerst een korte lus gelopen, gevolgd door 4 keer een grote ronde. Met het lange stuk over de Stationsstraat, dat lekker daalt, kan ik het tempo goed vinden na de korte ronde die iets te snel ging. Het venijnig knipje bij de Deken Quodbachlaan zorgt iedere keer weer voor iets tempoverlies, dat niet goed te maken is. Toch loop ik lekker in mijn ritme. De eerste 5 km. kom ik op 20:12 door, maar weet dat ik de tweede helft toch iets zal inboeten. De tweede 5 km. verlies ik 1 min. en uiteindelijk passeer ik in 41:23 min. de finishstreep. Met een grote opkomst van mijn kluppie STB was het best gezellig tijdens de wedstrijden. Na afloop van de hoofdloop was het centrum echter weer net zo snel leeg als het in het begin volstroomde. Winnaar bij de mannen werd Roger Smeets, na zijn comeback sinds de CZ-Megaloop in juni van dit jaar. Bij de dames ging de zege, inmiddels voorspelbaar, naar Inge van Bergen.