zaterdag 10 januari 2009

10/1 Langlaufen in Gillrath/Stahe

De eerste wedstrijd, nou ja wedstrijd, zit er op. Zoals gebruikelijk was dit jaar ook weer de Gillrath Cross plaats van het toneel. Ditmaal had deze wedstrijd, onder zware winterse omstandigheden in het bos bij Stahe/Niederbusch, meer weg van een langlaufevenement. De organisatie had het parcours zelfs met loipen geprepareerd. Terwijl in ons land her en der wedstrijden worden afgelast, ging het hier gewoon door. Hoewel ik niet veel hoop had in een goede eindtijd, had ik achteraf er zeker geen spijt van, want op zich heb ik onder deze omstandigheden toch lekker gelopen. Op de moeilijke ondergrond kostte het toch wel een paar minuten t.o.v. vorige jaren. Maar ja, dat baggeren door een winterlandschap dat we al jaren niet meer hebben gehad, heeft toch ook wel wat. De deelname was wel merkbaar minder dan vorige keren en daar was zeker het weer debet aan. STB was echter toch weer ruim vertegenwoordigd. Met een eindtijd van 41:02 kwam ik over de finishstreep en in de voetsporen van Jos Krist, die 1e STB-er werd, kwam ik op een derde plaats. Helaas zat Jan Schwanen hier ook nog tussen bleek achteraf, maar zijn voetsporen kon ik in de sneeuw niet ontdekken. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse. Volgende week Annendaalloop.