zaterdag 29 november 2008

29/11 Afkikken in Süchteln

Om het af te leren had ik vandaag een zoete inval en besloot ik om nog maar een 10 km wedstrijdje te pikken. De 20ste Nikolauslauf in Süchteln nabij Mönchengladbach bood hiervoor de mogelijkheid. Met een aanloopstuk en 4 rondjes van ca. 2,3 km door het open veld, was het niet echt een interessant parcours, maar wel nagenoeg vlak. Vandaag echter ook weer tamelijk veel wind, die de gevoelstemperatuur omlaag haalde.
Een niet al te groot deelnemersveld werd om 14:30 weggeschoten. De eerste km ging in 3:50 en was meteen ook de snelste. Even voor het 2 km punt was er een vervelend keerpunt, dat we gelukkig maar een keer hoefden te nemen, maar dat kost dan toch meteen weer een paar seconden. Bij 5 kom ik op 20:30 door en kan daarna mijn tempo redelijk constant houden. Helaas lever ik in de tweede helft toch een minuutje in. Maar met de eindtijd van 42:24 was ik uiteindlijk wel tevreden. Volgende week de 25e Kapellerbosloop, waarbij ik onze clubmakkers eens heerlijk ga "aanmoedigen".