zaterdag 22 november 2008

22/11 20e Halve Marathon Ell

Winterse omstandigheden, een koude schrale wind, die gelukkig maar op korte stukken op kop stond, maakten deze 20e editie van de halve Marathon in Ell zwaar. Vanaf 5 km voelde ik zware benen en liep ik niet lekker. Het parcours is echter zeker de moeite waard en het is supervlak. Op het 10 km punt kom ik op 44 min. door en had nog even de hoop dat ik rond de 1:32 moest kunnen halen. Vanaf 15 km werd het echter behoorlijk zwaar en zeker de laatste 2 km leken niet voorbij te gaan. Maar a la, het is ook nu eigenlijk een rustperiode voor mij. Het STB-gehalte in Ell was weer behoorlijk hoog en de organisatie had alles prima voor elkaar, zelfs de speakers van kwaliteit A, had men ingehuurd, maar gelukkig hoefden ze hier geen Duits te praten. Pierre Muijrers liep een mooie wedstrijd in 1:37 onder deze extra zware omstandigheden.