zondag 2 november 2008

2/11 Herbstwaldlauf Hmmmbach

Op deze prachtige herfstdag, met een lekker zonnetje en een temperatuur van ca. 12 graden, was vandaag het ideale loopweer voor een bosloopje. Samen met Albert toog ik naar Hambach, waar we ook Marcel van de Pol aantroffen. De hoofdloop over ruim 14 km voert geheel over bospaden en bestaat uit twee ronden. De prachtige herfstkleuren in de bossen aan de rand van het bruinkoolwinningsgebied bij Hambach, kwamen mooi tot hun recht en het was even genieten.
Na nogal wat uren overwerk de afgelopen dagen, had ik niet echt een uitgerust gevoel, maar toch wel zin in even wat lichamelijk werk. Ik had dan ook geen echt doel voor ogen, maar gewoon lekker even "leeg" lopen en proberen rond het uur deze afstand af te leggen. De eerste 3 km. startte ik op een iets te snel tempo, maar dat werd daarna vanzelf uitgevlakt door de (modderige) bochten. Irene Haverts, die sinds 8 weken weer loopt na 2 knie-operaties, vergezelde mij in een groot deel van de eerste ronde, daarna moest ik haar laten gaan. De tweede ronde ging gelijkmatig, maar wel een op een iets rustiger tempo dat ik gelukkig, dankzij Claudia Rey, kon vasthouden. Uiteindelijk passeer ik de finishstreep in 1:01:35 en was daarmee zeer content. Dit was tevens ook een mooie testloop voor de Rursee Marathon volgende week.
Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.