zondag 28 september 2008

28/9 Mondriaanrun 10 EM

De 26e editie van deze inmiddels zeer populaire en steeds maar groeiende wedstrijd rondom de Mondriaanzorg in het Heerlense Welten, was vandaag voor mij de afsluiting van de laatste lange trainingsweek voor de München Marathon over twee weken. De recreatieloop over ruim 5 km had gekozen om wedstrijdtempo te gaan draaien, terwijl ik de hoofdloop over de ruim 10 km als duurloop op DL3 wilde lopen. Dat laatste kwam eigenlijk een beetje onverwacht, want om nou langs de kant te gaan staan wachten op Pierre, vond ik eigenlijk beetje nutteloos. Zodoende liep ik de twee afstanden en kwam in totaal dus op een kleine 16 km zondagochtend loopplezier. Het publiek dat in grote getalle aanwezig was en de gezellige sfeer, maken dit evenement iedere keer weer extra aantrekkelijk. Dit jaar was het parcours helemaal gewijzigd. Persoonlijk vindt ik het een veel beter parcours dat zich makkelijker loopt. Er zit wel een kort vies klimmetje in, maar vooral met de langere rechte stukken en minder bochten, is dit beslist een vooruitgang. Mijn doelstelling vandaag was om de 5,3 in 23 min. te lopen op Marathontempo. In de eerste ronde kwam ik 11 min. door en lag daarmee dus ca. 10 sec. boven mijn gestelde tempo. De tweede ronde ging nagenoeg even snel en in 22:03 passeer ik de finishstreep. Deze tijd was tevens ook goed voor een 1e plaats in de cat. M50. Met een tevreden gevoel kijk terug op een geslaagde wedstrijd en mocht ik daarna nog even meeschokkelen op de 10,5 km hoofdloop. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.