donderdag 11 september 2008

14/9 25k Mergelland Marathon, testloop 2 geslaagd.

Testloop 2 was de 25 km van de Mergelland Marathon. Of beter 26 km, want Leo Quadvlieg had me gevraagd om mee te lopen in het 1e Team van Hogeschool Zuid. Elk team bestond uit 5 personen, behalve team 1, dat uit 3 personen bestond. Zodoende moest ik dus etappe 1,2 en 3, resp. 9, 11 en 6 km. Bijkomend probleem, ik moest ook nog met twee startnummers op de borst lopen, dus extra gewicht en je moest ook nog iedereen uitleggen waarom. De start om 11:15 u. op het dorpsplein en de te drukke smalle straat zorgde meteen al voor enig oponthoud. Ik was deze keer namelijk ergens in het middenveld gestart en het duurde een goede halve minuut voor we over de startstreep gingen. De eerste kilometer was daarom ook eigenlijk al te langzaam. Maar na het eerste rondje door het dorp van 5 km had ik het tempo te pakken en kom door op 22:30. Ik merkte echter wel dat er een behoorlijke schrale wind stond en dat bleef eigenlijk de hele wedstrijd zo. Bij het 10 km punt kom ik op 45 min. door en zit dus aardig op schema. Doel was nl. om rond de 1:50 te finishen en niet te forceren op dit heuvelachtige parcours. Bij 20 km kom ik in ca. 1:32 door en heb dus ietsje moeten inleveren. Vanaf 18 km kun je echter nog lekker versnellen op het glooiende parcours. Bij 20 km zie ik Petra van Tongeren terugvallen en ga haar nog voorbij, waarmee ik me een fles wijn bespaarde. We zien nu de mooie kerk van Meerssen en gaan richting finish. Met 1:51 passeer ik de finishstreep en heb mijn doel, testloop 2 volbracht. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.