vrijdag 18 juli 2008

18/7 Mausbach - Rund um Süssendell

Het was een zware wedstrijd deze keer. Ik liep al vanaf de start niet lekker, waardoor het kwam weet ik niet, maar ja je kunt niet altijd een goeie dag hebben.
Samen met Iwan Theunissen vertrok ik naar Mausbach bij Stolberg. Op het plaatselijke sportveld troffen we nog meer STB-ers en even later ook de grijze Keniaan uit Maastricht Jogger Jo, die de tip van Roger Rousseau had gekregen. Ook speedy Rudy Aarts was present voor de korte afstand over 5 km. Na de start van de 5 km te hebben gekeken, maakten we ons gereed voor de start van de hoofdloop over 10 km om 19:30 u. Het startschot valt en we lopen eerst een rondje op de baan. Ik loop al meteen niet lekker en heb het gevoel dat ik me opblaas. De eerste km. gaat in 4:24 u. en daarna gaat het ook meteen bergop. Na de eerste beklimming, volgt vanaf 1,5 km gelukkig een afdaling, zodat ik enigszins kan herstellen. Tot 5 km gaat het nu geleidelijk bergaf en komen we bij de eerste drankpost. Dan volgt beklimming twee, hier komt Hein Bodelier, die in bloedvorm is, mij voorbij en die heb ik ook niet meer kunnen inhalen. Het einde van de tweede beklimming bij 7,5 km is in zicht en ik verlang naar de finish. Nog even de laatste helling en de laatste 100 m tot aan de finish. Met de eindtijd van 44:42 was ik sowieso al niet tevreden, maar met het uitgeputte gevoel zeker ook niet. Een fantastische prestatie leverden Iwan Theunissen, die onder de 35 min. liep en ook Richard Thomas die op de 5 km. de tweede plaats belegde. Hein Bodelier werd met een mooie 43 min. 1e in de M60. Proficiat mannen! Na afloop werd tijdens de huldiging van de prijswinnaars nog even gezellig nagekletst en uiteraard een Bitburger genomen. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.