zondag 8 juni 2008

7/6 Mittherbstnachmittagslauf en CZ Megaloop

7/6 Mittsommernachtlauf Konzen

Op de agenda begin juni staat jaarlijks ook de Mittsommernachtslauf in Konzen. Dit jaar is de naam van dit evenement echter gewijzigd omdat het weer de naam geen eer meer aandoet. Een groot deel van de zaterdag regende het en tegen het tijdstip dat we moesten starten lag alles opgesloten onder een groot nevelpak. De temperatuur rond de 11 graden was ook niet echt zomers te noemen. De meeste lopers vinden de weer echter prima, maar ik loop toch liever bij een lekker zonnetje rond de 20 graden. Over de wedstrijd en mijn persoonlijke prestatie was ik meer dan tevreden. Het liep lekker vanaf het begin, hoewel door het zware heuvelachtige parcours er altijd behoorlijke fluctuaties in de tussentijden zitten. Bij het 7 km. punt kwam ik net onder 31 min. door en wist dat het gestelde doel, rond de 1:05, erin moest zitten. De tweede helft is nl. zwaarder dan de eerste helft. Daarbij kwam ook nog dat het parcours op een tweetal plaatsen licht gewijzigd was, waardoor uiteindelijk t.o.v. vorig jaar dit ca. 150 m. langer was. Met de eindtijd van 1:05:25 werd ik 27e in het totale deelnemersveld van 128. Ook van de partij weer sinds lange tijd was Mark Hamaekers die zich weer gelukkig toonde zijn comeback te mogen maken. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.
______________________________________________________________

8/6 2e CZ Megaloop

De tweede CZ Megaloop was weer een bijzonder geslaagd evenement. Met ca. 1200 deelnemers op alle looponderdelen mocht de organisatie weer terugkijken op een leuke happening. De meeste starters waren op de 5 km, waar vooral veel debutanten van het Megastart project hun opwachting deden. Onder de zeer deskundige leiding van Cor van Haaren en Ivo Berden hadden zij maar liefst 12 weken voorbereiding erop zitten en moest vandaag blijken of dat haar vruchten zou afwerpen. Ook Roda-JC, de trots van het zuiden, was met de jeugdafdeling aanwezig en liepen een aparte sponsorloop.
Ook deze ochtend hing er nog behoorlijk wat bewolking over de regio en met 16 graden was het nog niet echt warm. Toch leken de weersvoorspellingen uit te komen want tegen de middaguren begon de zon door te breken en voelde het al wat drukkend aan.
Om 14 u. mochten we starten voor de drie ronden tellende hoofdloop van 15 km. De eerste ronde van 5 km. ging in 21:15 en dat was eigenlijk te snel, want ik had me voorgenomen op 3 x 22 min. te lopen. Zeker na de zware wedstrijd van gisterenavond, had ik geen behoefte om echt diep te gaan. De tweede ronde ging dus vanzelf al langzamer en bij de derde ronde werd het ontzettend warm en broeierig. Met de 1:08 kwam ik uiteindelijk gezamenlijk over de finishstreep, na een korte sprint, met Ger Schaffhausen. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.