zaterdag 1 september 2007

1/9 Nacht van Maarland

Op zaterdagavond stond de Nacht van Maarland weer op de kalender. Zo ook voor mij, want deze nagenoeg vlakke 10 km. wedstrijd diende als testwedstrijd om te kijken hoe de vorm is. Het parcours bestaat uit acht rondjes door het dorp. Meestal is het rond deze tijd in Oost-Maarland zomers warm, maar deze keer was hiervan niets te bespeuren en waren de omstandigheden goed. Met ca. 17 gr. was het prima loopweer, hoewel er een fris windje stond. Bij de start van de hoofdloop om 20:30 waren rond de 100 deelnemers. De 1e km. ging weer te snel en wel in 3:33, dus maar meteen gas terugnemen. Daarna liep het geleidelijk en viel ik in de tweede helft iets terug. Met de eindtijd van 39:39 was ik absoluut tevreden, ondanks dat ik gehoopt had de tijd van vorig jaar iets te kunnen verbeteren. Het STB-gehalte op deze wedstrijd was weer tamelijk hoog, zowel op de 5 als de 10 km. Ook de speaker was weer in topvorm, want hij had de meeste lol van zijn eigen grappen geloof ik. Verder kan ik zeggen dat het een mooi en gezellig evenement was voor een fair inschrijfgeld. Twee puntjes van kritiek op de organisatie heb ik echter wel. Het geven van een goed herkenbaar startsignaal ontbrak en op de 10 km moet er beslist een drankpost onderweg zijn. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.