vrijdag 25 mei 2007

26/5 Vennlauf - Mützenich (10 km)

Ieder jaar heeft deze wedstrijd steevast een plek op mijn wedstrijdkalender. Een prachtig landschap, een uitdagend parcours en een gezellige sfeer maken dit evenement ieder jaar weer tot een highlight op hardloopgebied. Na een lange stasessie op het voetbalterrein van 's ochtends 8:15 tot 13:30, de jongste had immers een voetbaltoernooi in Egelse, haastte ik me naar huis om nog even wat te eten en de sporttas in te pakken. Het was de hele ochtend al nat en wat mistig, dus het weer beloofde niet veel goeds. Er stond bijna geen wind en de euregio lag onder een gesloten wolkendek. Om 14:30 vertrok ik om Ronald Smeets en Cor op te halen. Met onderweg nog wat obstakels en opstoppingen, want op der Sjeet was een of ander weidefeest, reden we uiteindelijk richting Mützenich. Hoe korter we daar in de buurt kwamen, hoe meer de zon doorbrak en de temp. richting 20 gr. ging. Bij aankomst voelden we al dat het drukkend en benauwd zou worden. Na een kop koffie met wat erbij, werd even wat gekletst in het verenigingslokaal. Ook Ron Fens en Hein Severens kwamen inmiddels binnen. Zij gingen voor de halve.
Om 17:00 u. begint het aftellen en worden we weggeschreeuwd door de speaker. De eerste 2 km. klimmen we naar de Stehling, waar ook dit jaar door de laag hangende bewolking weer geen mooi uitzicht is. Voorbij het weerstation kunnen we vervolgens een kleine 2 km. naar beneden denderen, maar de benauwde lucht maakt het behoorlijk zwaar. Bij km. 5 staat de verfrissingspost en wordt het hoofd gekoeld met een beker water. De tweede klim over ruim 2 km. volgt nu en ik verdeel mijn krachten zo goed als het kan, maar het blijft ploeteren tot we boven zijn. Gelukkig hebben we het nu bijna gehad en kunnen we de laatste 2 km. weer afzakken, hoewel de laatste km door het dorp zich nog lang trekt. Ik passeer uiteindelijk de finish in 43:29, waarmee ik niet helemaal tevreden ben, maar er gewoon niet meer in zat. 's Avonds volgde toen deel twee van de stasessie bij Frankie, die zijn 50ste verjaardag vierde en we tot in de kleine uurtjes nog wat vocht konden bijzetten.

Volgend weekend staat een doublepack op het programma, nl. zaterdag de Mittsommernachtslauf in Konzen (14 km) en zondag de Megaloop in Landgraaf (5 km). Even kijken hoe we ons hier doorheen slaan, het voetbalseizoen is gelukkig ten einde....

1 opmerking:

Anoniem zei

Lijkt me een pittig loopje met die beklimmingen. Maar in Limburg heb je altijd wel een heuvel lijkt mij. Succes volgend weekeinde!