maandag 2 september 2013

31/8 Monte Sophia XII

De 12e editie van de Monte Sophia werd mijn 10e deelname vandaag aan deze pittige bergloop. En het werd een uitprobeersel. Had ik vorig jaar rond deze tijd namelijk al 10 weken voorbereiding in de benen voor de Jungfrau Marathon, deze keer was er geen enkele sprake van structuur en lange trainingsarbeid in de afgelopen periode. Enerzijds waren het gekneusde ribben in het voorjaar die voor trainingsachterstand zorgden, anderzijds het daardoor moeten laten schieten van de Monschau Marathon en de luie vakantieperiode. Toch kriebelde het de afgelopen weken behoorlijk en heb ik weer redelijk wat kilometers kunnen trainen de laatste weken en zelfs een 2 u. duurloop kunnen inbouwen. Zodoende besloot ik het er toch maar op te wagen en dus waren we present in Niederzier. De beschrijving van het verloop van de wedstrijd laat ik maar achterwege, want het hoofddoel was om er een lange duurloop van te maken met een eindtijd van rond de 2:30. De loopomstandigheden waren prima en uiteindelijk kon ik de klus klaren in een tijd van 2:27, waarmee ik tevreden kon zijn. Zondag gaan we dan maar eens een poging in Meerssen wagen om er nog 14 km aan vast te plakken.