donderdag 3 januari 2013

31/12 Oudejaarsloop Heerlen



De laatste dag van het jaar had ik een luxeprobleem. Met de verschillende sylvesterlopen in onze regio en de eigen oliebollenloop van STB was de keuze niet gemakkelijk. Omdat in Heerlen sinds lange tijd weer geprobeerd wordt om een doorstart voor de Telematicaloop voor elkaar te krijgen, werd er een speciale Oudejaarsloop gehouden, zodat de keuze uiteindelijk hierop is gevallen. Ook zat er een nostalgisch tintje aan deze wedstrijd, want in 1990 liep ik de Telematicaloop destijds als 1e wedstrijd, toen nog werkzaam in het Heerlense bij CCN. Als afsluiting van het loop- en wedstrijdjaar koos ik voor de korte afstand over 5 km. Met de halve Marathon van de Sylvesterloop van Jo Schoonbrood nog in de benen, mocht ik met de eindtijd van 23:10 uiteindelijk tevreden zijn. Wetende dat de daadwerkelijke afstand 5,4 km. bedroeg. Met de 12e plaats in het totaalklassement was ik derde in het STB-treintje met René Homminga en Rik Rompen. Na afloop werd het gezellig in café d'r Klinge, dat al snel te klein bleek te zijn. Met de mededeling van de kroegbaas dat het café gesloten gaat worden, maar met oliebollen en champagne in het vooruitzicht, vertrokken we huiswaarts en zit het loopjaar er weer op. Geroetsjd werd niet, want dit jaar lijken we weer de winter over te slaan.