woensdag 19 december 2012

16/12 50e Aachener Winterlauf

De 50e Aachener Winterlauf is geschiedenis. Voor de 11e keer heb ik ook deze keer weer met veel plezier gelopen en het blijft toch een pittig parcours. Omdat het jaar weer langzaam ten einde gaat is dit ook iedere keer weer een mooie afsluiting van het lopend jaar. Met nog een wedstrijdje te gaan op 31/12 is het aftellen weer begonnen.
Dankzij mijn internationale betrekkingen had ik in september, nadat de 2500 startplaatsen in drie dagen weg waren, nog 12 startnummers kunnen bemachtigen en waren we met STB weer goed vertegenwoordigd. Zoals gebruikelijk werd in het vereniginglokaal als eerste een kop koffie genuttigd. De eerste bussen reden al af en aan en we namen ons de tijd. Om 9:30 namen ook wij de bus en na zo'n drie kwartier waren op de startplaats in het Vichtbachtal. Na de nodige voorbereidingen, wat inlopen en sanitaire bezigheden, was het langzaam tijd om de tas af te geven en ons naar de startplaats te begeven. Het is druk en dringen geblazen om de goeie startplaats te zoeken. Het startschot valt om 11:00 u. en de wedstrijd verloopt voor mij vanaf het begin lekker. Ik maak er een lekkere tempoduurloop van en wil vooral ook weer genieten van deze 50e Winterlauf. Ook al denk terug aan 10 jaar geleden toen ik hier nog 1:14 liep, het blijft toch iedere keer weer een mooie wedstrijd met een unieke sfeer.