zondag 15 juli 2012

14/7 40. Int. Stausee Volkslauf Obermaubach... zomercross

Het gehucht Obermaubach, gelegen bij Kreuzau (Düren), staat bekend om zijn prachtige ligging aan de rand en het begin van de Noord-Eifel. Met het mooie stuwmeer, dat als drinkwatervoorziening dienst doet, een mooie omgeving dus voor sport en recreatie. De Int. Stausee Volkslauf is het jaarlijks hardloopevenement dat voor de 40ste keer werd gehouden en staat bijna steevast op mijn wedstrijdkalender. Inmiddels voor de 13e keer liep ik weer de hoofdafstand over 10 km. met zijn flinke beklimming in het begin en het toetje op het einde.

De bedoeling van vandaag was om er een veredelde tempotraining van te maken. Met het wisselvallige weer en de flinke regenbuien werd het meer een zomercross met modderballet en heb ik vandaag maar weer eens op de Salomons gelopen. Deze keuze was niet verkeerd bleek achteraf en kon ik lekker mijn tempo verdelen. De eindtijd van 46:54 was volgens doelstelling en ik werd daarmee ook nog 3e in mijn categorie. Ook René en Leo liepen een prima wedstrijd en Lonneke was heel blij met deze primeur op de 10km. De opkomst van de STB-ers was weer prima.
En dan wordt het nu weer langzaam tijd om ons serieus op het langere duurloopwerk te gaan voorbereiden. Volgend doel is de Monschau Marathon op 12 augustus, die dient als lange duurloop voor de Jungfrau Marathon op 8 september. De vakantieperiode zal goed benut worden in ieder geval.