zondag 18 september 2011

17/9 28. Stadtgartenlauf Würselen

Met de 28e Stadtgartenlauf in Würselen in deze zware trainingsweek, wist ik niet wat er vandaag zou gebeuren. Nadat ik donderdag een 8 x 1000 intervaltraining had gedaan, vrijdag nog klappen heb gekregen van Loraine met een tempoduurloop, wist ik dat het vandaag zwaar zou worden. Bovendien moet ik zondag nog een lange duurloop van zo'n 30 km draaien.
Eerst maar eens samen met Herman Kremer een rondje inlopen en wat extra rek- en strekoefeningen. Het weer is niet verkeerd, het is niet te warm en niet te koud. Dus wordt er in singlet, jawel STB clubtenue, gestart. Ik start behouden en wil op het tamelijk geaccidenteerde parcours in het begin mijn krachten niet verspelen. Vanuit de Stadtgarten lopen we door de bebossing langs de B57 en gaat het vervolgens door de tunnel richting Teuterhof. Hier staan Cor en Jos en worden we op beeld vastgelegd.
Ik heb namelijk gehoord dat STB-ers in clubtenue vanaf volgend jaar het startgeld vergoed krijgen. Dus moeten we wel bewijsmateriaal hebben :-)
Voorbij aan de Teuterhof, gaat het linksaf het mooie Wormdal in. Hier gaat het parcours ook weer over veel bospaden en veel heuveltjes. Het zwaarste stuk komt echter bij 7-8 km. Hier volgt een pittige klim die altijd veel kracht kost. En die had gelukkig goed verdeeld. Vanaf km 8 kan ik vervolgens namelijk nog lekker versnellen en haal ik heel veel lopers weer in die mij in het begin voorbij denderden. Toch heb ik vooral de hele wedstrijd lekker ontspannen kunnen lopen en was ik met mijn gevoel achteraf meer dan tevreden.