maandag 19 april 2010

18/4 Familieloop Sittard

Eindelijk komen de temperaturen een beetje in de buurt voor mijn welbevinden. Hogedrukgebieden en een lekker zonnetje geven mij toch de nodige inspiratie, ondanks vulkaanuitbarstingen en stofwolken.
Gisteren een heerlijke tempoduurloop van ruim 2 uur onder een stralende voorjaarszon en vandaag dus de 4e Upstairs familieloop. Dat het parcours niet echt voor de hele familie is weggelegd, misschien op de eerste kilometer na, heb ik al ondervonden tijdens de verkenning in februari. Met ergens rond de 1:10 zou ik vandaag al zeer tevreden zijn zei ik toen.

In de vroege ochtend vertrok het jonge gezelschap, Claudia, Marijke, Michel en ik, uit Parkheide. We waren op tijd aanwezig en in de sporthal moest Marijke nog even inschrijven. Het STB gehalte was hier al meteen te proeven. Om 11:00 u. was de start van de 5 km en de dames deden het allemaal heel goed. De nodige kiekjes werden geschoten en daarna maakte ik mij gereed voor de hoofdloop over 15 km. Een heerlijk stralende voorjaarszon en de mooie ambience op de markt in Sittard zorgden voor een leuke race. Hoewel er diverse beklimmingen in dit parcours zitten en je niet echt een gelijkmatig tempo kunt lopen, heb ik een ontspannen wedstrijd kunnen lopen. Op de laatste 2 kilometer, na de afgrijselijke beklimming bij Watersley, kon ik zelfs nog enkele lopers inhalen. Met 1:06 passeer ik uiteindelijk de finishstreep en had mijn doel met 4 min. onderschreden. Dat gaf een voldaan gevoel en het Erdinger op het terrasje smaakte daarom nog voortreffelijker.