zaterdag 28 november 2009

28/11 Twee dopinggevallen in Ell

Toegegeven, vanochtend had ik er een beetje een zwaar hoofd in om zo vroeg uit mijn bed te moeten. Na de feestavond bij mijn cluppie STB, dat ik toch nog tot na middernacht had weten te doorstaan, voelde mijn hoofd niet al te best. Maar eenmaal uit de veren en wat extra koffie, ging het al iets beter. Om even voor 9 staat taxibedrijf van Haaren voor de deur en vertrekken we richting Ell. Deze keer was een halve Marathon net iets te veel van goeie, dus maar de korte versie van 12,5 km. Jos Duteweerd had zelfs ervoor gekozen om maar helemaal niet te lopen en als hoffotograaf dienst te doen vandaag. Waarvoor uiteraard een woord van d(r)ank.
Iwan Theunissen, inmiddels helemaal afgekikt van de rode wijn, liep de halve. Er stond veel wind in de open velden en het was vanaf het begin al duidelijk dat dit hèt excuus voor vandaag zou zijn. Om 11 u. startten alle deelnemers voor alle afstanden gelijktijdig. Het was weer behoorlijk druk, zeker op de halve Marathon. Bij de aanmelding in Cafézaal de Prairie troffen we naast de politie ook Patrick Delait, die zich erover verbaasde dat er toch STB-ers vandaag aanwezig waren. Zelf liep ik, buiten verwachting, een lekkere wedstrijd, ondanks de sterke wind. Aan de finish was gelukkig geen alcoholcontrole, anders waren er minstens twee STB-ers op verdacht van dopinggebruik, meegenomen naar het politiebureau. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse.