donderdag 21 mei 2009

21/5 50e HA Gedächtnislauf Jülich - tevreden

Het was weer erg druk in Jülich bij deze 50. Heinrich Antons Gedächtnislauf ook wel Rundum das Forschungszentrum genoemd. Veel STB-ers waren weer aan de start en ik had de eer om even met Leo Kokkelkorn te mogen inlopen. Na deze warming-up maakten we ons gereed voor de start.
Mijn doel was deze keer om niet te hard van stapel te lopen en in ieder geval gelijkmatig. Met een tijd van rond de 42 min. zou ik zeer tevreden zijn. Het parcours is in ieder geval redelijk vlak en vooral de gelijkmatige ondergrond op de bospaden vergt geen abrupte bewegingen. Ik bespeur nauwelijks iets van mijn liesblessure, maar loop ook echt met de rem erop. Onder de gegeven omstandigheden, warm, benauwd en de zeurende liesblessure, was ik met het resultaat (42:24, 3e M50) tevreden en heb lekker gelopen. Zaterdag ga ik maar eens in Steckenborn proberen hoe het op een heuvelachtig parcours gaat. Ook hier zal ik wel met de rem erop lopen.