zaterdag 5 april 2008

6/4 20 jaar Parelloop

De Parelloop viert haar 4e lustrum. Bij gelegenheid van dit jubileum is nu voor het eerst ook een halve Marathon in het programma opgenomen. We moeten alweer wat jaartjes terug toen voor het laatst een halve Marathon in Parkstad plaats vond. Destijds was het de Telematicaloop in Heerlen, waar ik toen voor het eerst een HM liep. Over de eindtijd zeg ik liever niets, maar ja wat wil je ook met 10 kilo meer op de weegschaal. Het is ook twintig jaar geleden dat ik mijn eerste paar loopschoenen kocht, alleen bedoeld om te trainen destijds, want wedstrijden vond ik toen iets voor gekken. Tja, tijden veranderen en het verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Zondag 6 april was het dus tijd voor de 20e editie van de Parelloop. Met onder andere veel Keniaans geweld aan de start van de 10 km, een valse start en bijna 60 STB-ers werd er deelgenomen. De start van de halve Marathon waaraan ik deelnam was om 14:00 u. Zodoende kon ik dus ook de overige wedstrijdonderdelen nog even volgen van te voren. Tussendoor moest ik wel nog even naar huis want in een van mijn, net twee maanden oude, loopschoenen was intussen een flink gat aan de voorkant (ASICS 2120) ontstaan.
Mijn persoonlijk doel was deze keer om onder 1:30 te lopen, want Sjack Hoop had mij een halve liter beloofd. Ik ging dus weg met in gedachte om gem. 14 km/h te lopen, dat lukte ook aardig, want bij 1 uur gaf mijn FR 14,2 km aan. Echter de laatste 7 km werden toch wel zwaarder en kon ik het tempo net niet vasthouden. Toch was ik heel content met de eindtijd van 1:31:01, want dit bevestigd het vormbehoud sinds de Annendaalloop in januari.

Categorie Mvet
Totaal plaats : 29 / 268
Categorie plaats : 10 / 103
Snelheid : 13,926 km/uur
Bruto tijd 1:31:05
Netto tijd 1:31:01
Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Parkstad halve marathon








Bijgaande foto mocht ik van Huub Janssen ontvangen, een mooi cadeautje voor dit klein jubileum (Huub hartstikke bedankt). En dan mocht ik ook nog een verhaaltje schrijven voor het duitse Laufreport. Zie hier het artikel http://www.laufreport.de/archiv/0408/parelloop/parelloop.htm