zaterdag 2 februari 2008

2/2 Hardter Straßenlauf (5k)

Zoals ieder jaar staat in Mönchengladbach-Hardt ook dit Carnavalsweekend weer de Hardter Straßenlauf op het programma. Vorig jaar liep ik hier voor het eerst de korte afstand van 5 km over een ultra vlak parcours en onder voorjaarsachtige weersomstandigheden. Dit jaar schijnt de winter echter toch even zijn intrede te hebben gemaakt en is het een stuk kouder. Samen met Roger Gillissen vertrok ik in de vroege middag. Om 14:15 was de start en het was behoorlijk koud met veel wind. Aan de start ook dit jaar weer veel jeugd. Het startschot valt en we lopen in NW-richting met meteen wind op kop. De eerste km. in 3:41, en dat was ook meteen weer de snelste. Vervolgens loop ik 2 tot 4 km gelijkmatig en de laatste km lever ik weer wat in. Met de eindtijd van 19:36 was ik op zich wel tevreden onder deze omstandigheden. Ook Roger was content met zijn eindtijd en komt ook weer langzaam terug. Kijk hier voor de wedstrijdanalyse en hier voor de dotracing tussen Roger en mij.