zaterdag 21 juli 2007

21/7 Rurbrueckenlauf Birkesdorf

In Birkesdorf bij Düren stond vandaag voor de 19e keer de Rurbrueckenlauf op de wedstrijdkalender van de Rur-Eifel Cup. Een geliefde wedstrijd voor de trouwe Rur-Eifel Cup deelnemers, een mooie wedstrijd voor de nieuwkomers die eens kennis willen maken met de sfeer rondom de "Volkslauf". Vanaf McDonalds in Landgraaf vertrokken we met een 10-tal STB-ers richting Düren. Branka was deze keer onze chauffeuze en was voorzien van alle technische snufjes, zo ook een Tam-Tam navigatie. Helaas bleek dit niet zo goed te werken. Omdat ik de weg een beetje ken, moest ik deze rol maar vervullen en mocht naast haar zitten. Even voor vijf arriveren we in Birkesdorf. De start van de 10 km wedstrijd was om 18:00 u en voert langs de Rur, over bruggen en door het park in Birkesdorf. Op het oude parcours, destijds een grote ronde, ben ik nog nooit onder de 40 min. gekomen. Sinds een aantal jaren heeft men het parcours aangepast en moet er twee keer een ronde van 5 km gelopen worden. Ondanks dat het parcours vrij vlak is, loopt het zich hier niet gemakkelijk en is het vanaf 7 km werken geblazen. De grindpaden en de warmte op de terugweg maken het behoorlijk zwaar. Met de eindtijd van 43:28 was ik op zich wel tevreden, echter had ik het gevoel dat ik nog niet voluit kon gaan.
Kijk hier voor de wedstrijdanalyse. En hier voor de fotos.