zaterdag 24 maart 2007

Spring is in the air : tijd voor de laatste duurloop

Je voelt het gewoon, het wordt tijd voor de lente. Vandaag stond dan ook de laatste lange duurloop op de planning voor de Marathon van Utrecht. De laatste keer dat ik langer dan 2 uur heb gelopen is inmiddels al weer ruim een maand geleden. Omdat de laatste weken er behoorlijk de klad in is gekomen met trainen en ik regelmatig mijn planning heb moeten bijstellen, ging ik vanmiddag op pad voor de 3 uur duurloop. Mijn virtual partner was geprogrammeerd voor een route over Brunssum, Schinveld, Gangelt, Geilenkirchen en weer terug via Teveren. Het weer was eigenlijk niet dat wat ik ervan verwacht had, maar op zich was het best aangenaam loopweer. Er stond nauwelijks wind, waardoor de gevoelde temperatuur lekker was. Ik vertrok in de nieselregen en tegen het einde kwam dan eindelijk het voorjaarszonnetje. Met een ruime 35 km. in 3 uur en een lekker gevoel heb ik goede hoop. Maar eerst moet ik Sjack in Brunssum nog effe helpen..... Spring is in the air, en dan is runningherm helemaal los....