zondag 18 maart 2007

18/3 HM Veldhoven - testloop

Vandaag stond de HM van Veldhoven op het programma. Na het gekwakkel van de afgelopen weken, waarbij ik noodgedwongen een flinke rustperiode moest nemen, was ik benieuwd hoe het vandaag zou gaan. Een echt doel had ik me dan ook niet gesteld, maar was het meer een zaak van lekker proberen te finishen. In gedachten had ik stiekem een eindtijd van 1:30 u.
De start van de wedstrijd was op de atletiekbaan van GVAC (Groot Veldhovense Atletiek Club). De accomodatie is gloednieuw en sinds twee weken in gebruik genomen. Kleed- en douchefaciliteiten, een mooie kantine en een kunststofbaan bieden de ruim 700 leden tellende atletiekvereniging alle comfort op de "Kempencampus". Het weer beloofde niet veel goeds toen ik richting Veldhoven ging. Er stond een stevige wind en het regende zo nu en dan behoorlijk. Naarmate de tijd verstreek, zo rond de klok van half elf, begon het op te klaren. De buien waren verdwenen en de wind was iets gaan liggen. Het startschot was om 11:00 u. en na een inloopstuk van ca. 1,5 km. komen we in het centrum van Veldhoven. Hier beginnen we aan de eerste ronde van ca. 6,5 km. Er stond tamelijk wat publiek en ook de zate hermenie van Veldhoven luisterde het loopfestijn muzikaal op. De eerste ronde liep ik op een gem. tempo van 4:02. De 10 km. passeerde ik op 40:43. Ik voelde dat dit eigenlijk iets te snel was en nam daarna het tempo enigszins terug. Bij 15 km. kwam ik op 1:02 door en wist daarmee dat een eindtijd onder de 1:30 erin moest zitten. De laatste ronde was echter behoorlijk zwaar en hierbij had ik dan ook een paar langzamere kilometers. Met de eindtijd van 1:28:52 u. was ik uiteraard heel content.
Wat de wedstrijd betreft : prima georganiseerd, afstand klopte, verzorging en sfeer langs het parcours was prima. Het is beslist een parcours om je tijd aan te scherpen, maar de weersomstandigheden vandaag waren de grote spelbreker.
Hier de website : www.gvac.nl