zaterdag 18 februari 2012

18/2 31. Hardter Strassenlauf.... harde strafloop

De 31. Hardter Strassenlauf in Mönchengladbach werd een strafloop deze keer. Op het snelle parcours was het vanaf 3 km. werken geblazen en was ik blij dat ik na ruim 20 min. de wedstrijd erop zat. Samen met Erik Haakma en René Homminga vertrok ik in de vroege middag richting MG. Nadat we de startnummers hadden afgehaald en ons te hebben omgekleed, werd even ingelopen met wat steigerungen. Het weer was prima, niet koud, maar wel wat windvlagen. René en ik startten op de 5 km. en Erik was iets later aan de beurt voor de 10 km. Mijn doelstelling was ook deze keer weer om een sub 20 te lopen. Helaas mocht dat niet lukken en na de te snelle start merkte ik bij 3 km. dat het tempo was gezakt naar 3:57. Met nog 2 km. te gaan wist ik dat ik mijn doel niet kon halen. Bij het 4 km. punt komt René voorbij en hij kan nog iets versnellen. Met een eindtijd van 20:39 passeer ik de finish en ben daar niet tevreden mee. Ik ga nu een haasje zoeken dat langzamer start... en een eiwitdieet volgen.