zaterdag 19 februari 2011

19/2 1. Kreuzweingarten Cross

Het mooie landelijk gelegen Kreuzweingarten, nabij Euskirchen, was vandaag de plek waar de 1. Kreuzweingarten Cross plaats vond. Het parcours van deze wedstrijd ligt daar waar de Romeinen in het jaar 80 na Chr. een heuse riolering bouwden van bijna 100 km, bekend als "Römerkanal". Op een flink geaccidenteerd grasveld met veel modder en molshopen was het behoorlijk afzien op de korte cross, die volgens de organisatie 5,3 km. lang zou zijn. Gelopen werd 1 korte ronde en 4 keer een grote ronde. De eerste grote ronde ging nog redelijk, maar daarna zakte ik iedere keer toch in tempo iets terug. De heuveltjes hakten er behoorlijk in en ik moest de laatste ronde echt werken om de vaart er nog enigszins in te houden. Gelukkig bleek echter dat de afstand bijna 1 km. korter was, want mijn Garmin gaf 4,4 km. aan. De Romeinen hadden volgens mij beter gemeten, een minpuntje dus voor de organisatie, maar een pluspunt voor mij, want ik was blij dat het erop zat. Mijn spieren voelden alsof ik een 10 km. wegwedstrijd had gelopen. Mijn eindtijd bedroeg 21:10, maar het moge duidelijk zijn dat ik hier geen waarde aan hecht. We hebben ons toch lekker even uitgesloofd.