zondag 23 januari 2011

23/1 47e Abdijcross Kerkrade

Vandaag stond, voor de eerste keer in mijn loopcarriere, de 47e Abdijcross op mijn wedstrijdkalender. Nadat ik de afgelopen 22 edities heb moeten missen, was het wel een extra ervaring vandaag. Niet alleen dat de omstandigheden qua ondergrond en het zwaar geaccidenteerde parcours de wedstrijd behoorlijk zwaar maakten, nee ook waren er een paar pupillen die mij het loopleven wilden verzuren. Verzuring had ik sowieso al bij 2 km. en dit parcours is alles, behalve op mijn lijf geschreven. Ook had ik me zelf nog gekl.... door op het laatste moment nog in te gaan op de vraag van de Meander Zorggroep om in hun team mee te willen lopen. Aldus liep ik met startnummer 197 onder de naam van Bas Rijken en realiseerde me achteraf dat ik dus niet geklassificeerd wordt in de Parkstad Hardloop Cup 2011. Sh... dubbel sh... Ah, wacht de uitslagenlijst.... ik sta er niet in. Ieder nadeel heeft ook zo zijn voordeel. Een getergde Leo heeft zich voor niets uitgesloofd.... :-)