zondag 21 maart 2010

21/3 Venloop

Zoals Patrick Delait vandaag in de krant schrijft, heeft iedere loper zijn vaste rituelen. Zo ook ik. Aardige overeenkomsten v.w.b. de voorbereidingen, ontbijt en de koffie, toiletbezoek, het banaantje, de wedstrijdstress en de race zelf. Alleen loop ik natuurlijk iets langzamer. Ook de nabeschouwingen, het internetten en de rode wijn matchen aardig met elkaar.
Gaven de 10 km wedstrijd in Tüddern en Titz goede hoop, zo togen we vandaag dus naar Venlo. Arno was de chauffeur vandaag en het hele gebeuren verliep relaxed. Ik voelde mij prima, we hebben lekker even ingelopen en de sfeer was inderdaad fantastisch en de organisatie prima. Het weer was niet echt mijn ding, maar toch liep ik vanaf de start lekker op een tempo van ca. 4:10. Plotseling bij het 8 km. punt voel ik een scheut in mijn rechter hamstring, de toch al zwakke plek sinds 20 jaar zo'n beetje. Wat er nu vandaag aan de hand was weet ik niet, maar er was een troittoir waar we plotseling overeen moesten en een rontonde waar een verhoging was die ik misschien beter had kunnen mijden. Het was zo pijnlijk dat ik besloot om toch maar het zekere voor het onzekere te kiezen en dus uit te stappen. Morgen maar eens kijken hoe het aanvoelt. Helaas. De rest van de avond wordt gevuld met de rituelen van Patrick.