zaterdag 9 januari 2010

9/1 35. Gillrather Eislauf

Vorig jaar was het ook al prijs. Werden bijna overal de wedstrijden afgelast, in duitsland gaat het gewoon door. Ook bij de 35e Gillrather Crosslauf waren het weer zware winterse omstandigheden die het parcours tot een glijbaan veranderde. Val- en glijpartijen waren het gevolg. Gelukkig hield dat zich bij mij binnen grenzen, maar ook voor mij was het meer een tempotraining dan een wedstrijd.
Toch was het met net -1 graden niet echt koud in het bos bij Niederbusch en de wind was nauwelijks merkbaar omdat je toch grotendeels beschut liep. De deelname was zeer gering deze keer, maar STB was toch weer van de partij met 6,5 leden.
Zoals gezegd liep ik eigenlijk meer een tempotraining. De eerste ronde kwam ik op 21 min. door en in de tweede helft leverde ik een minuut in en kwam uiteindelijk in 43:08 over de finish. Samen met Leo daarna nog even uitgelopen en Claudia en Cor tegemoet gelopen. Ook het lage drukgebied Daisy zorgde nog voor wat opschudding, omdat een schimmel uit Hohenbusch, Claudia Steinbusch in Niederbusch nog even op de laatste 200 m. inhaalde, nadat hij 9 km. achter haar liep. De EHBO hoefde gelukkig niet eraan te pas te komen.

Geen opmerkingen: