zondag 1 maart 2009

1/3 Strassenlauf Rund um das Bayer-Kreuz

De lente schijnt nu eindelijk toch te komen, hoewel nog een beetje aarzelend, maar toch. Na ruim drie maanden met temperaturen (ver) beneden de 10 graden, was het vandaag plotseling voorjaar. Ik zoek geen excuus, maar het is dan toch even wennen. Her en der werd er gelopen. Pierre en Albert vertoefden in Barcelona, waar het ongetwijfeld nog iets warmer was, anderen weer liepen in Venlo bij de Berden voorjaarsloop. Ook in Stein werden er rondjes gedraaid bij de 6 uurs loop.
Ik vond echter 10 km meer dan voldoende na de winterslaap, maar had er wel zin in. Zeker de tijd vorige week in Mönchengladbach, gaf goede hoop.

De 28e Stratenloop in Leverkusen staat bekend als snelle wedstrijd en kent 4 ronden van 2,5 km. Om 13:39 werd gestart, iets later dan gepland, want we moesten nog wachten op de estafetteloop van de scholieren die zeer druk bezet was. De eindtijd van 40:25 stemde me uiteindelijk wel tevreden, maar ik had toch een tijd richting 39 in mijn gedachten, zeker omdat Roger me nog een fles Chateauneuf-du-Pape had beloofd als ik onder de 39 zou komen. Maar a la mijn zoon werkt tegenwoordig bij de Plus, dus dat komt wel goed.