donderdag 9 oktober 2008

12/10 München Marathon... de 35e

De omstandigheden bij deze marathon lieten het helaas niet toe dat ik mijn gestelde doel kon waarmaken. De eindtijd bij mijn 35e Marathon bleef steken op 3:31. Liep ik tot aan het 30 kilometerpunt toch tamelijk gelijkmatig op 4:30/km, vanaf 32 werd het steeds zwaarder. De middagzon, nauwelijks wind en de hoge luchtvochtigheid, maakten mijn benen steeds lomer. De laatste 5 km gingen dan ook echt langzaam en moest er regelmatig een wandelpauze worden ingelast. Het gestelde doel, tussen 3:10 - 3:20, moest ik, zoals gezegd, dus laten varen. Aan de finish had ik welliswaar niet het gevoel dat ik leeg was, maar toch wilden mijn benen niet meer.
De München Marathon was op zich een leuke belevenis en het parcours was best aardig, hoewel het niet geheel vlak is. Vooral ook de binnenstad is mooi en er was veel publiek langs de kant. De ronde door de Englischer Garten was vooral ook mooi door de herfstkleuren. De dagen na de Marathon hebben we gezellig doorgebracht met verschillende bezoekjes aan bezienswaardigheden, zoals de Funkturm bij het Olympiapark en aan de nieuwe Allianz Arena. Ook het wereldberoemde Hofbräuhaus werd uiteraard bezocht alwaar het gerstenat, als aanvulling op de verloren gegane koolhydraten, rijkelijk stroomde. En wat het weer betreft, kon dit niet beter zijn, althans voor het pikken van een terrasje.

Het plan :
Kijk hier voor de wedstrijdanalyse en hier voor het fotoalbum.
En dan maken we ons langzaam weer op voor de Rursee Marathon op 9 november.