zondag 18 november 2007

18/11 Zeven Heuvelenloop Nijmegen

De zeven heuvelenloop in Nijmegen mag zich in een ongekende populariteit verheugen. Met ruim 23000 deelnemers was het een drukte van jewelste. Voor mij was het de eerste keer dat ik hieraan deelnam en ik moet zeggen dat, ondanks de gezelligheid onderweg met veel publiek, de drukte mij hier niet echt aanspreekt. Het is massaal, te massaal voor mijn gevoel. Het parcours was, zoals te verwachten, niet echt vlak, maar echte heuvels heb ik toch gemist.
In alle vroegte vertrok ik met de familie van Haaren van Hauptbahnhof Landgraaf. Na een reis van ruim twee uur kwamen we in Nijmegen aan en moesten eerst aan de koffie. Daar troffen we Francis Woldemariam die tegenwoordig in Huizen woont en die geïnviteerd werd voor de CZ Megaloop van volgend jaar.
Dan even naar de wedstrijd. Persoonlijk verliep deze voor mij naar teveredenheid. De schrale koude wind maakte het in het begin nogal zwaar, maar met de eindtijd van 1:02:19 was ik tevreden. Met de tussentijd op de 5 km van resp. 20:40 - 20:48 - 20:51 was het tempo op dit heuvelachtig parcours toch gelijkmatig te noemen.