zondag 1 april 2007

April, april, tijd voor de Parelhoop

De lente is in volle omvang losgebarsten. Lekkere temperaturen, eindelijk weer meer daglicht, tijd dus voor de Parelloop, de laatste test voor de Marathon van Utrecht. De stratenloop door Brunssum heeft inmiddels al enkele jaren wereldformaat. Kijk maar naar de lijst van de genodigde lopers op de site van de Parelloop. Het voordeel als je in deze lijst staat is dat je niet gehinderd wordt door het gewone lopersvolk. Maar omdat ieder voordeel zijn nadeel hebt, moet je hier wel een supertijd neer kunnen zetten, want als je niet onder de 35 loopt, dan kom je zowat als laatste over de meet.
Dus beperkte ik me maar tot de gewone categorie wedstrijdlopers en startte om 13:00 u. in de grote massa. Omdat ook ieder nadeel zijn voordeel hebt, startte ik zoals gewoonlijk voorin en probeerde vandaag een lekkere wedstrijd te lopen. Ik moet echter eerlijkheidshalve bekennen dat het vandaag behoorlijk zwaar was. De plotselinge warmte en het gevoel dat de wind bijna constant tegenwerkte was vooral in de tweede ronde de reden dat ik terugzakte in tempo. Met uiteindelijk toch nog een redelijke tijd van 40:32 kon ik deze keer mijn doel niet realiseren, maar met de relatieve finishpositie in het deelnemersveld, mag je dan toch nog tevreden zijn. Sjack Hoop heeft echter zijn doelstelling onder de 40 perfect gerealiseerd en dat is dus een felicitatie waard. Na afloop was er dan ook freibier op de markt in Brunssum.
Verder nog dank aan de fotografen Cor Loopsjoon, Roger Rabbit Rousseau, Huub Donders etc. voor de fotos tijdens de wedstrijd.