zaterdag 18 juni 2011

17-19/6 Loopdrieluik

Soms heb je van die weekenden dat je niet meer weet waar je moet lopen. Zo stonden dit weekend de 8e Bufferrun, de Volkslauf in Herzogenrath en de CZ Megaloop op de kalender. Een goed gevuld weekend dus en geen reden om je te vervelen. We beginnen dus in Bingelder op vrijdag de 17e.

17/6 8e Bufferrun - Bingelrade

De uitgedroogde waterbuffers rondom Bingelrade werden op deze regenachtige dag eindelijk weer eens een beetje gevuld na de lange droge periode. Dat maakte het bij een temperatuur van 15 gr. tot lekker loopweer. Even na zessen vertrokken we naar Bingelrade en Iwan was de chauffeur deze keer. De heenreis was al een belevenis apart, want we moesten eerst naar Nuth om Roy op te pikken en dat zonder Tom-Tom. Na een rondje Sittard-Geleen-Munstergeleen kwamen we uiteindelijk toch op de plaats van bestemming. Het was al behoorlijk druk op het voetbalterrein van BCV28. Na wat gewauwel maken we ons gereed voor de start en kijken nog even naar de start van de korte loop over 6 km. Dan valt om 20:00 u. het startschot voor de 10 km. De eerste kilometer gaat prima ondanks het vervelende knipje in het begin. We lopen in een groepje met Loraine, Roy, Ronald en Paul tot ca. 2 km. Dan volgt weer een klim tot aan 3 km. en moet ik even lossen. Ik had hier al rekening mee gehouden want ik wist dat ik later wel weer enigszins kon goedmaken. Bij 3 km. zitten we op het hoogste punt en volgt een stuk afdaling en vlak gedeelte. Ik kan nu weer inlopen en kom weer bij het groepje met Loraine, Roy en Ronald. Paul Jacob, weer terug van weggeweest, zie ik nog voor het groepje lopen, maar we lopen steeds meer in op hem. We zitten inmiddels bij kilometer 7 en Roy moet lossen, ik probeer bij Loraine en Ronald te blijven en we hebben nu Paul ook ingehaald. Dan volgt de laatste klim vanaf 8 km. die zich altijd erg lang trekt. Nu moet ik ook weer lossen, maar blijf toch nog lekker draaien. We draaien rechtsaf Bingelrade in en zitten op het 9 km punt. Even nog de laatste kilometer aanzetten en weer naar beneden richting finish. Fotograaf Jos zet ons hier op de foto en met 42:49 passeer ik de finish. Met de hoge 42-er was ik weer tevreden vandaag. De eerste plaats ging naar Iwan Theunissen en Loraine Homminga bij de dames. Proficiat.


18/6 42. Int. Volkslauf Herzogenrath
De enige overeenkomst met de wedstrijd van gisteren was onze hoffotograaf Jos die ook weer aanwezig was in Herzogenrath. Voor de rest had het voor mij niets weg van een wedstrijd, maar was het gewoon een veredelde tempotraining. Het weer was ook al niet bijzonder en vlak voor de start werden we nog even getrakteerd op een onweer-hagelbui. De start werd daarom iets verschoven, maar uiteindelijk konden we toch bij droog weer lopen. De eindtijd en de punten konden me vandaag sowieso gestolen blijven, want morgen mogen we ook nog even aan de bak bij de CZ Megaloop, waar ik in ieder geval een PR ga lopen, want dit wordt mijn eerste 3 km.

19/6 5e CZ Megaloop
Vandaag weer vroeg uit de veren voor de eerste lustrumeditie van de CZ Megaloop. Een primeur voor mij, want dit is de kortste wedstrijd die ik tot nu toe gelopen heb. De afgelopen weken had ik uiteraard de voorinschrijvingen goed in de gaten gehouden, want er waren vooral veel vrouwen en weinig concurrende mannen. Dus kat in het bakkie dacht ik, dat wordt een podiumplaats. Nadat we de nodige voorbereidingen hadden getroffen ging ik maar eens wat inlopen. Schrik, op het veld ik zie een opvallend groen T-shirt. Die man ken ik, ook van Facebook, Bart Claessens. Oh, hij loopt mijn zijn dochter. Pas begonnen, zal haar wel begeleiden dacht ik. Jammer dan. Na het startschot had hij bij het verlaten van het veld al meteen 100 m. voorsprong. Daarna heb ik hem dus niet meer gezien en werd hij met 11:15 uiteindelijk de verdiende winnaar. Maar goed, het parcours was alles behalve snel vandaag en er stond een flinke wind, dus werd het toch werken voor mij. De gehoopte 12-er zat er helaas niet in en het Erdinger van Sjack ging me dus langs de neus. Maar a la we hebben leuk loopweekend gehad. Eens kijken of we het volgend jaar de nainschrijvingen kunnen afschaffen :-)